Zasady dotyczące cookies

W serwisie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności.

×

marketing


analiza działań konkurencji w mediach i kanałach dystrybucji


Konkurencja jest podstawowym elementem wolnego rynku. Działania podejmowane przez pozostałych uczestników gry rynkowej mają i będą miały znaczny wpływ na rozwój Państwa firmy. Działania te są szczególnie widoczne w mediach oraz kanałach dystrybucji.

Analiza działań konkurencji w mediach oraz kanałach dystrybucji pozwala ocenić zarówno silne, jak i słabe strony konkurentów. Posiadanie oraz umiejętne wykorzystanie tej wiedzy znacznie zwiększa szanse osiągnięcia sukcesu.

Analiza konkurencyjności w mediach polega na dokonaniu szczegółowej oceny określonych elementów składających się na strategie promocji najważniejszych konkurentów. Dzięki temu dowiadujemy się, do jakich grup klientów starają się oni dotrzeć oraz jakie w tym celu wykorzystują media. Badanie to daje także możliwości oszacowania, w pewnym przybliżeniu, budżetu reklamowego konkurencji. Na bazie analiz reklam, aktywnych uczestników rynku, możemy zdobyć informacje nawet o rodzajach prowadzonych przez nich badań rynkowych i ich efektach. Reklama konkurencji może stać się kopalnią wiedzy o poszczególnych segmentach rynku.

Analiza zachowań Longines Replica Uhren konkurentów w kanałach dystrybucji jest ważna z tej przyczyny, że to tam właśnie rozgrywa się końcowy etap batalii o klienta. W tej dziedzinie zainteresowanie badacza skupia się na rodzaju wykorzystywanych kanałów dystrybucji oraz na działaniach promocyjnych wobec pośredników i bezpośrednich klientów.

W przypadku pośredników (sklepy, hurtownie) zbieramy np.swiss replica watches informacje o terminach płatności, rabatach, częstotliwości dostaw, sposobie prezentacji towarów w placówkach handlowych (przykładowo bezpłatne lodówki, lady chłodnicze, regały, stendy itp.).W analizie oddziaływań na konsumentów interesują nas formy bezpośredniej promocji sprzedaży, publiczne prezentacje i degustacje, materiały reklamowe kolportowane bezpośrednio w sieci sprzedaży itp.

Analiza zachowań konkurencji w kanałach dystrybucji posiada jeszcze tę dodatkową zaletę, że pozwala przy okazji przeprowadzić badanie preferencji konsumenckich. Dzięki temu zyskujemy informacje jak kształtuje się procentowo wielkość sprzedaży danego typu produktu w następujących kategoriach: cenowych, wielkości opakowania, miejsca produkcji (kraj, import), cech użytkowych itp. Kategorie te są oczywiście dobierane zgodnie z rodzajem produktów i branżą. Badania dotyczące kanałów dystrybucji szczególnie polecamy naszym klientom głównie z tego powodu, że dostarczają niezwykle cennej wiedzy, dwojakiego rodzaju - o konkurencji i o konsumentach. Dzięki temu pozwalają uniknąć (do pewnego momentu) ponoszenia znacznych kosztów badań ankietowych konsumentów.



poproś o ofertę | newsletter | polityka prywatności| antykwariat 451 stopni © Agencja Reklamy i Marketingu ARTUR KURKIEWICZ